Kezdettől fogva éreztük, ha a KoolTuub magára valamit is adó vírusvideós blog akar lenni, hamarosan írnunk kell a nemrégiben befutott dél-koreai youtube sztár, Psy alkotásáról. Most jött el az idő, eddig a fogásra vártunk. A jelenleg is harmadik (valaha) legnézettebb YouTube videónak, a Gangnam Style-nak jó esélye van, hogy hamarosan, talán még ebben az évben elérje az 1 milliárdos nézettséget. Mindeközben érvényesül a vírushatást csak tovább indukáló mémhatás, amely nemcsak az amerikai elnökválasztás követőit ihlette meg, de immár hazánkban is hódít. A siker sem marad el.
Két hete jött ki a Pamkutya nevű alternatív (internetes sztár) zenekar videója, aki a társadalomkritikus koreai előd mintájára nemcsak a dallamot és a táncot tartja meg a hipnotikus eredeti műből, de a kritikai élt is, célkeresztjében pedig éppen a Facebook-generáció fiataljai állnak. Íme a videó, ami az elmúlt két hétben csaknem 1,5 milliós nézettségre tett szert.
Tovább keresgélve a hazai mémvideók között, stábunk még egy érdekes alkotást talált, amely az egyébként kormányzati körökben is népszerű ázsiai rokonságra helyezi a hangsúlyt, mégpedig a koreai-magyar nyelvrokonságra. A klip október eleje óta létrázik felfele a tecsőn, 50 ezres letöltésnél tart.
Harmadik videó, stábunk személyes kedvence, egy alternatív filmes alkotó munkája, aki Attakmalac nevű szuperhőse történeteinek marketingelésére próbálja meg felhasználni a Gangnam-jelenséget, – eddig nem sok sikerrel, a videót eddig alig látták 100-nál többen, de most mi is közöljük.
Épp azon gondolkodom, hogy lesz-e olyan márka hazai berkekben, amelyik – a Samsung mintájára – esetleg ezt a dalt mémet használja népszerűségének további növelésére, amikor Doransky átkiált a másik szobából: "Fluor Tomi csinána egy Gangnam-feldolgozást, azonnal további 10 millió letöltést érne neki a tyúbon!" Úgy tűnik, ez is alakul.