(kúltyúb)

Minden, ami a tévéből kimaradt.

Friss topikok

SpeakEasy

indul a kooltuub: bulvár és szakmai

2012.10.17. 14:45 randomroderik


Különösebb stratégia és koncepció nélkül tervezünk kedvezni a vírusvideókat unalomból és szakmaibb szemmel néző közönségeknek is, szemelőtt tartva, hogy a két közönség közt átfedés is jócskán van. Bulvár alatt a magunk részéről azt értjük, ha komment nélkül kiteszünk egy videót, amiben mondjuk jól ismert filmszereplők finganak egymásra licitálva. Szakmaibb posztokban megpróbálunk rávilágítani a webvideókkal kapcsolatos technikai és marketing megfontolásokra, illetve egyéb trendekre.

Legyen ez az első szakmaibb poszt, amelyben az alábbi tetszetős, a Viraltracker nevű webvideós trendeket figyelő cég infografikáját tesszük közzé.

A grafikában felsorolt fontosabb webvideós trendek kivonatolva:

  • 2006 és 2009 között a webvideó közönsége a duplájára nőtt
  • 2012-ben az internetes forgalom 51%-át teszi ki videó (social video), 2015-re ez a szám vélhetően eléri a 90%-ot. A boom vezető országai Kína, Brazília, India és Oroszország
  • 10 internetezőből 8 biztosan néz webvideót
  • A márkák "régi videói" azaz a tévéreklámok egy egészen más fajta (push) modell szerint készültek, amíg manapság, az internet új közegében nem lehet akármit lenyomni a megosztott figyelmű nézők torkán
  • A videót tartalmazó oldalok 53%-kal nagyobb eséllyel kerülnek bele a Google találati listájának első linkjei közé
  • A cégek által reklámcélú videóra fordított költség az USÁ-ban 2011-ben 2,16 milliárd dollár volt, 2015-re ez az összeg megháromszorozódik
  • 1 perc videó = 1 800 000 szó (EZT MONDJUK NEM TUDJUK, HOGY SZÁMOLTÁK KI!)

webvideo graphic 520x.jpg

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: szakmai webvideó infógrafika social video viraltracker

A bejegyzés trackback címe:

https://kooltuub.blog.hu/api/trackback/id/tr104854223

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner.Média blogajánló 2012.10.17. 19:30:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner.Média blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása